Capture the Flag

Nagłówek_CTF_strona

nocell

Gracze podzieleni są na dwie drużyny. Gra odbywa się po zapadnięciu zmroku, poza Polem Namiotowym, na terenie wyznaczonym przez organizatorów, bez żadnego dodatkowego oświetlenia.  Jedynym oznaczonym punktem są bazy obu drużyny. Celem gry jest zdobycie Pierścienia przeciwnika – flagi na której widnieje jego podobizna. Pozostałem trzy flagi są flagami fałszywymi i skrywają w sobie zgniłe ryby Golluma. Uczestnicy dzielą się następująco:

CTF_postaci

Walka, czyli spotkanie dwóch przeciwników, rozgrywa się poprzez klepnięcie – po klepnięciu obydwie osoby muszą ujawnić swoje ‘profesje’. Przegrany udaje się do bazy, gdzie odzyskuje życie i wraca do gry. Przywódcy (Gandalf, Thorin i Balin) pokonują się nawzajem. Cywile (Gollum, Kíli i Włamyhobbit), przy spotkaniu z graczem z tej samej profesji – grają dalej.
Wyjątek stanowi spotkanie z Wielkim Goblinem – wtedy postać musi się udać do więzienia, z którego jednak może być uratowana, przez innego członka swojej drużyny, o ile ten zdoła zakraść się do obozu wroga.
Po zdobyciu flagi osoba idąca z nią jest nietykalna i musi jak najszybciej wrócić do bazy. W bazie sprawdza czy zabrała właściwą flagę – jeśli tak, koniec rundy i drużyna wygrywa, jeśli nie, gra toczy się dalej. Jeśli gracz wziął flagę bez Pierścienia a nie jest Włamyhobbitem odpada z gry i musi zaczekać do końca rundy.
Nie można przekazywać flag między sobą. Jeżeli obydwie drużyny złapały flagi z Pierścieniem, wygrywa ta, która szybciej ją doniosła